לוגו ד"ר אבנרי ליאור רופא שיניים
טיפולי שיננית לשיניים

שיננית לניקוי השיניים

יש מי שיחשוב שקביעת תור לשיננית לצורך ניקוי השיניים הוא בסך הכל טיפול שעושים מי שפספסו ביקור או שניים מהטיפולים החצי שנתיים אצל רופא השיניים, אבל האמת היא שניקוי שיניים הנעשה תוך שימוש בציוד מקצועי הוא טיפול לכל דבר, שאותו צריך לעבור באופן קבוע ועליו להיות מבוצע או על ידי רופא השיניים עצמו או על ידי השיננית.

אז למה צריך לבוא לשיננית בעצם? ומהו אותו ההליך הטיפולי שהיא מבצעת בפה שלנו? את התשובות לשאלות הללו, יחד עם תשובות לשאלות רבות נוספות בנושא שיננית לניקוי השיניים תוכלו למצוא ממש במאמר הזה.

איך תדעו שאתם צריכים ללכת לשיננית

ישנם מקרים מסוימים בהם אפשר לראות את שכבת הפלאק באופן מאוד בולט, למשל כאשר צבעה הוא צהבהב או כשאתם מוצאים גושי אבנית קטנטנים בפה שלכם. במקרה כזה זה מובן מאליו שהגיע הזמן לחפש שיננית מומלצת. 

יחד עם זאת, ישנם גם לא מעט מקרים בהם הפלאק הוא שקוף, וקשה להבחין בו בעין בלתי מיומנת. דבר זה הוא בדרך כלל מה שמקשה על אנשים לקבל את העובדה שיש לשיננית מה להציע להם. אולם, פלאק שקוף אינו פחות מזיק לבריאות הפה שלכם פחות מפלאק צהוב, ולכן חשוב לבוא לטיפול אצל שיננית פעם בחצי שנה.

במענה לשאלה שבכותרת – אם עברה חצי שנה מאז הפעם האחרונה שביקרתם אצל השיננית, אתם צריכים ללכת לשיננית. בנוסף, אם עוד לא עברה חצי שנה אבל אתם כבר מבחינים במשקעים צהובים או שיש לכם חתיכות אבנית קטנות בפה – אתם צריכים ללכת לשיננית.

למה צריך לבוא למרפאת השיניים לניקוי שיניים

זה לא משנה אם אתם מחפשים שיננית בנס ציונה או בקריית שמונה – כל הטיפולים ששיננית מציעה הם טיפולים חשובים מאוד לבריאות השיניים והחניכיים. הטיפול המשמעותי ביותר ששיננית מבצעת הוא ניקוי אבנית, אולם שיננית יכולה לבצע ואף מבצעת ממש טיפולים נוספים למניעה של מחלות חניכיים והצטברות של פלאק על השיניים.

 גם מי שמקפיד לצחצח שיניים פעמיים ביום, להשתמש בחוט דנטלי כדי לכסות את כל חלקי השן צריך לבצע ניקוי אבנית מדי חצי שנה לפחות. יש מטופלים שמאמינים שצריך להגיע לשיננית על מנת להסיר מהשיניים כתמים או רק כשהם רוצים לשפר את המראה של השיניים שלהם באופן כללי. כמובן יש כאלה שמוסיפים ומבצעים ציפוי חרסינה לשיניים גם .

ישנם אפילו מטופלים שחושבים ששירותה של השיננית נצרך רק אחרי שאוכלים מאכלים דביקים במיוחד, אחרי חג הפורים למשל. אבל עכשיו גם אתם יודעים שטיפול חצי שנתי אצל השיננית הוא הכרחי לבריאות שלכם בכלל, ולבריאות הפה שלכם בפרט.

מאיפה מגיעים הפלאק והאבנית שהשיננית מסירה

פלאק הוא תוצר של פעילות טבעית של משקעי חיידקים. משקעי החיידקים הללו נוצרים מהערבוב שנוצר בפה בין המזון שאנחנו אוכלים, הנוזלים שאנחנו שותים והרוק שהפה שלנו מייצר באופן קבוע. כלומר, פלאק הוא פשוט תופעת לוואי בלתי נמנעת של אכילה.

משקעי החיידקים שנוצרים משכבת הפלאק ממשיכים להתקיים מכל מה שאנחנו אוכלים ושותים, גם אחרי שאתם מצחצחים שיניים. החיידקים הללו מייצרים סוגים שונים של חומצות, והחומצות הללו פוגעות באמייל של השיניים, ועלולות לגרום למחלות חניכיים כשהן מצטברות בכמות גבוהה.

שכבות הפלאק גם סופחות אליהן את האבנית הקיימת במים שאנחנו שותים וגורמת גם להצטברות שלו. למעשה, זה בדרך כלל מה שגורם לכתמים בשיניים. טיפול של שיננית לניקוי השיניים כולל שימוש בכלים מקצועיים על מנת לנקות את שכבות הפלאק והאבנית הללו.

טיפול שיננית – איך זה עובד

קודם כל, כדי להקל עליכם את הטיפול ועל השיננית את העבודה – עליכם לפעול כדי לשמור על רמה גבוהה שלבריאות הפה שלכם. היגיינת פה טובה ברמה גבוהה כוללת צחצוח שיניים לפחות פעמיים ביום, ושימוש יומיומי בחוט דנטלי. כאמור, גם מי ששומר על בריאות השיניים והחניכיים שלו צריך להקפיד על ביקור אצל השיננית פעם בחצי שנה.

טיפול שיננית כולל בדיקה של היגיינת הפה וטיפול שוטף הכולל הסרת אבנית ופלאק. נזכיר שהאבנית והפלאק שם, גם אם אתם לא מצליחים לראות אותה. במסגרת הטיפול השיננית משתמשת בציוד ייעודי כמו מראה דנטלית ומברשת חשמלית מגרדת, כל זה בשביל להסיר את כל הפלאק שלא ראיתם או ולא יכולתם להסיר בעצמכם בבית.

בנוסף, עומק הכיסים בפה שלכם יבדק במסגרת טיפול שיננית. הכיסים הם הרווחים שנוצרים בין השיניים שלכם לחניכיים שלכם. אם הכיסים שלכם יהיו עמוקים מ-5 מילימטרים, השיננית תתייעץ עם רופא השיניים על המשך הטיפול.

אצל מי עושים טיפול שיננית

טיפול שיננית בנס ציונה עושים רק במרפאת ד"ר אבנרי רופא שיניים במהלך הטיפול, תטפל בכם אך ורק שיננית מקצועית מיומנת ואדיבה על מנת להסיר את שכבת האבנית והפלאק שהצטברה בחצי השנה האחרונה על פני השטח של השיניים שלכם, כמו גם בכיסי השיניים.

איך טיפול שיננית עוזר

ישנם לא מעט יתרונות לטיפול שיננית. ריכזנו עבורכם חמש דרכים בהם טיפול שיננית יכול לסייע לכם, גם אם אתם מקפידים על צחצוח שיניים פעמיים ביום ומשתמשים בחוט דנטלי באופן קבוע:

  1. טיפול שיננית מסייע במניעה של נסיגת חניכיים.
  2. טיפול שיננית יכול לסייע לכם לנקות שאריות מזון שלא ידעתם שלא הצלחתם לנקות בעצמכם.
  3. טיפול שיננית עוזר למנוע הליכים של ספיגת העצם הנמצאת מסביב לשן.
  4. טיפול שיננית מוכח כמונע דלקות חניכיים ומחלות חניכיים.
  5. טיפול שיננית הוא גם טיפול מונע שמסייע לכך שלא תצטרכו להיכנס להליכים לשיקום הפה.

איך להתכונן לטיפול שיננית

חלק עיקרי מטיפול שיננית הוא ניקוי עמוק, אבל זה לא אומר שאתם לא צריכים לנקות את הפה משארית מזון, ולא יזיק אם תרעננו את הנשימה שלכם לפני הטיפול. בנוסף, אם יש בהיסטוריה הרפואית שלכם קיים אירוע של דלקת קרום המוח – תהיו צריכים לנטול אנטיביוטיקה לפני הטיפול.

עוד נקודה שחשוב לשים לב אליה ואף להציף בפני השיננית אם היא קיימת בהיסטוריה הרפואית שלכם היא נטילה קבועה של תרופות להסמכת הדם או דילול הדם. בכלל, בכל מקרה בו יש מחלה כרונית חובה להתייעץ עם רופא המשפחה ורופא השיניים שלכם לפני קבלת הטיפול.

כמה עולה טיפול שיננית

טיפול שיננית נחשב בין הטיפולים הזולים יותר שניתן לעבור במרפאת שיניים. המחיר לניקוי אבנית ופלאק על ידי שיננית ינוע בדרך כל בטווח המחירים שבין מאה למאתיים חמישים ש"ח. המחיר נקבע לפי מראש על ידי הבעלים של מרפאת השיניים ולעיתים נוספות אליו גם תוספות לפי רמת האתגר של הטיפול.

למה אי אפשר להסתפק בצחצוח שיניים וצריך ללכת לטיפול שיננית

כבר הסברנו שטיפול שיננית אכן יכול גם לנקות את השיניים באופן עמוק ומקיף. במסגרת טיפול שיננית ניתן גם להסיר בדרך כלל כתמים לא נעימים למראה מהשיניים. אבל טיפול שיננית נותן יותר מאשר שירות אסתטי בלבד. טיפול שיננית הוא גם חשוב לבריאות הכללית, ולא רק לבריאות חלל הפה.

הצטברות של פלאק ואבנית עשוי למנוע מכם להגיע לאזורים הרגישים יותר והנגישים פחות במהלך הצחצוח היומי עם מברשת השיניים שלכם. כתוצאה מכך אתם לא יכולים לתת להם ניקוי יסודי וסדיר, לעיתים לאורך זמן רב. כל אלו יכולים להוביל למצבים של דימום מהחניכיים, דלקות חניכיים, ולא אחת גם לריח רע מהפה.

טיפול שיננית חשוב גם לבריאות הפה וגם לבריאות הגוף באופן כללי

גם מי שמצחצח שיניים באופן קבוע פעמיים ביום ואף מקפיד להשתמש בחוט דנטלי צריך ללכת לטיפול שיננית בגלל ההצטברות הטבעית של האבנית והפלאק על השיניים. ההסבר לכך הוא שהאבנית והפלאק המצטברים על השיניים שלכם הם גם תוצאה של פעילות של חיידקים, וגם מהווים מצע גידול פורה לחיידקים נוספים. 

בדיוק בגלל זה טיפול שיננית הוא חשוב לבריאות טובה של השיניים והיגיינה הכרחית לפה – טיפול שיננית מועיל גם לשמירה רמת בריאות כללית גבוהה. הסיבה לכך היא שבעוד שלחלקים אחרים בגוף שלנו הבאים במגע עם הסביבה החיצונית לגוף, כמו הציפורניים למשל או העור, החיבור הקיים בין החניכיים לשיניים והחניכיים אין איטום טבעי משום סוג.

כשאין איטום – יש מקום לחיידקים לחדור לגוף. חיידקים שחודרים לגוף באמצעות שכבת הפלאק יכולים להגיע לאזורים אחרים בגוף תוך שימוש במחזור הדם. לכן טיפול שיננית תורם גם לבריאות הכללית של הגוף – על ידי ניקוי של מרבדי הפלאק נמנעת גם כניסה של חיידקים למחזור הדם.

טיפול שיננית הוא כואב – האם זה נכון

התשובה לשאלה האם טיפול שיננית הוא כואב היא מורכבת, מפני שיש לכל אדם סף כאב שונה ורמת רגישות שונה. בנוסף ישנם כאבים פסיכוסומטיים הנגרמים מפחדים מוקדמים יותר מרופאי שיניים באופן כללי, ואין להם בהכרח קשר לטבע הטיפול. 

יחד עם זאת ישנם שני מצבים בהם טיפול שיננית יכול להיות כואב יותר מהרגיל. המקרה הראשון הוא בו השורשים של השיניים חשופים יותר מהרגיל, מה שגורם לשיניים ולחניכיים להיות רגישות יותר – ולטיפול להיות כואב יותר. זהו המצב למשל אצל אנשים שסובלים מנסיגת חניכיים (שיכולה להגרם ממחסור בביקורים אצל השיננית).

מקרה נוסף בו טיפול שיננית יכול להיות יותר כואב מהרגיל הוא שהטיפול מתבצע בזמן שאישה נמצאת במהלך המחזור החודשי שלה. הפעילות ההורמונלית המוגברת בגוף גורמת לכאב להיות מורגש בצורה עזה מהרגיל. במקרים כאלה ניתן לבקש מהשיננית למרוח חומר הרדמה מקומי שיפחית את הרגישות ואת הכאב במהלך הטיפול.

האם יש לטיפול שיננית תופעות לוואי נפוצות

מטופלים מדווחים לעיתים על רגישות יתר לקור או לחום בשיניים בשעות שלאחר טיפול שיננית. בתופעת הלוואי הזו ניתן לטפל על ידי מריחה של משחה להרדמה מקומית, וצחצוח השיניים עם משחה ייעודית עליה תמליץ לכם השיננית בסוף הטיפול.

לסיכום

לסיכום, טיפול שיננית הוא חשוב והכרחי לבצע אותו פעם בחצי שנה, בלי קשר להרגלי צחצוח השיניים והיגיינת הפה שלכם. כדי להגיע לשיננית מומלצת בנס ציונה ובסביבה כדאי לפנות למרפאת ד"ר אבנרי רופא שיניים בה תוכלו לקבל שירות אדיב ומקצועי.

לפרטים נוספים התקשרו 08-9302044 או השאירו פרטים בטופס >>