לוגו ד"ר אבנרי ליאור רופא שיניים
שתלים לשיניים במסגרת שיקום הפה

השתלות שיניים ביום אחד – היתרונות והחסרונות בכל שיטה

השתלת שיניים הפכה בשנים האחרונות לפתרון מיטבי עבור מי שנאלץ לעקור אחת או יותר משיניו. בעבר נהוג היה לטפל במחסור בשיניים על ידי התאמת שיניים תותבות שאינם מחוברות דרך קבע ללסת. כיום, מהווה השתלת השיניים פתרון קבוע ונוח אשר הופך לחלק אינטגרלי מהלסת ומספק תחושה טבעית הדומה לזו של שיניים טבעיות. 

מהו שתל דנטלי

שתל דנטלי הוא בורג המדמה את שורש השן. השאלה איזה סוגי השתלות קיימים כיום, מתייחסת בין היתר לחומר ממנו עשוי השתל, כאשר לרוב מדובר בשתל ממתכת מסוג טיטניום. חומר נוסף אשר נעשה בו שימוש הוא זרקוניה. אחד מ- 5 יתרונות וחסרונות בהשתלת שיניים נוגע לאיכות החומר המשפיעה על עלות הטיפול ועל האפשרות למצוא מחיר זול להשתלת שיניים.
השתל הדנטלי הוא בעל הברגה חיצונית והברגה פנימית. הברגתו החיצונית משמשת לעיגונו בתוך הלסת, במקום שבו בעבר היה מצוי שורש השן. הברגתו הפנימית מאפשרת עיגון שן מלאכותית בצורה חזקה, כאשר שני רכיבים אלו מהווים את התחליף המלא לשן שנעקרה. יציבות השתל היא יתרון משמעותי אשר יוצג בהמשך במסגרת דיון ב- 5 יתרונות וחסרונות להשתלת שיניים.

סוגי השתלות

ביחס לשאלה איזה סוגי השתלות קיימים כיום, ניתן לומר כי ישנן מספר השתלות נפוצות, לרבות השתלת שיניים ביום אחד, בין היתר בשיטת ALL-ON 4-6, כאשר סוג ההשתלה נובע מכמה פרמטרים. אחד הפרמטרים הוא היקף השתלים הדרושים.
כמו כן, ישנם מטופלים בעלי מבנה לסת תקין המאפשר החדרה קלה של השתל אל החניכיים ומטופלים הסובלים ממחסור בעצם באזור החניכיים, הזקוקים לשתלים מיוחדים. כמו כן, יש מי שמחפש מחיר זול להשתלת שיניים. העלות הגבוהה של שתל דנטלי היא אחד החסרונות המנויים ב- 5 יתרונות וחסרונות בהשתלת שיניים אשר יידונו בהמשך.

שימוש בשיניים תותבות

טרם דיון בשאלה איזה סוגי השתלות קיימים כיום, ראוי לדון בחלופה שקדמה להשתלת שיניים והיא השיניים התותבות. טרם הופעת השתל הדנטלי, אדם אשר סבל במחסור בשיניים נאלץ לעשות שימוש בשיניים תותבות. שיניים תותבות הן מבנה הניתן להרכבה והסרה, המדמה את השיניים החסרות בחלל הפה.

השתלת שיניים מול שימוש בשיניים תותבות

השתלת שיניים אינה כרוכה בפציעת החניכיים ויציאת השיניים ממקומן שלא באופן רצוני. שתל המותקן בצורה טובה, יוצר תחושה שהוא חלק מהפה ואינו מלווה בתחושת אי הנוחות המאפיינת שיניים תותבות. זהו עוד יתרון מהותי לטובת השתלות שיניים, במסגרת דיון ב- 5 יתרונות וחסרונות בהשתלת שיניים.
עצם העובדה שניתן כיום לבצע השתלת שיניים ביום אחד, או לחילופין בשיטת ALL-ON 4-6 שתוצג בהמשך, במחיר זול להשתלת שיניים, מאפשר אפקט דומה לזה של שיניים תותבות בכל הקשור למתן פתרון מיידי למחסור בשיניים. שיניים תותבות הן פתרון זול יותר, אולם ניתן כיום למצוא מחיר זול להשתלת שיניים.

שלבי השתלת שיניים

כאשר בוחנים איזה סוגי השתלות קיימים כיום, נהוג לדון גם במשך הטיפול. קיימים טיפולים הניתנים לפריסה לכמה מועדים ולצידם ניתן לבצע השתלת שיניים ביום אחד, בין אם על ידי ייעוד שתל לכל שן חסרה ובין אם על ידי שיטת ALL-ON 4-6 שתפורט בהמשך.
מגוון סוגי ההשתלות מאפשר התאמה של הטיפול בהתאם לצרכי המטופל. נתון זה, בעת שדנים ב- 5 יתרונות וחסרונות בהשתלת שיניים, מטה את הכף אל עבר בחירה בהשתלת שיניים על פני הליכים אחרים. ניתן למצוא כיום מחיר זול להשתלת שיניים גם בשיטת ALL-ON 4-6.

השתלת שיניים ביום אחד

שמה של השתלה זו מתעוררת בכל דיון בשאלה איזה סוגי השתלות קיימים כיום. מאחר שהשתלת שיניים מלווה בהרדמת הלסת, התאוששות והתרגלות מחודשת לשתל, נהוגה כיום השתלה המאפשרת את דחיסת הליך השתלת השיניים עבור מספר שניים ביום אחד בלבד.
כך, על ידי טיפול אחד, זוכה המטופל להתעורר בתום הטיפול כאשר פיו מכיל את כלל השתלים הדנטליים. על ידי כך, המטופל מפחית את הסיכון לזיהום ודלקות לכדי טיפול בודד ומצמצם את זמן ההחלמה באופן משמעותי.
יחד עם זאת, לסתותיו של מטופל המבקש לעבור השתלה של כלל השיניים ביום אחד, נדרשות להיות בעלות צפיפות עצם תקינה. הצורך במאפייני לסת מסוימים, הם אחד החסרונות המפורטים ברשימת 5 יתרונות וחסרונות בהשתלת שיניים. ניתן למצוא כיום מחיר זול להשתלת שינים ביום אחד.

השתלת שיניים ALL-ON 4-6

כחלק מהדיון בשאלה איזה סוגי השתלות קיימים כיום, ראוי לציין את אחת השיטות שהפכו נפוצות בשנים האחרונות – השתלת מספר שיניים על גבי מספר מצומצם של שתלים. שיטה זו נקראת ALL-ON 4-6. בשונה מהחדרת שתל עבור כל שן שנעקרה או נשרה, שיטת ALL-ON 4-6 מאפשרת ליצור מערך שיניים קבוע על בסיס מספר שתלים הקטן ממספר השיניים. גם שיטה זו מאפשרת השתלת שיניים ביום אחד ובמקרים מסוימים במחיר זול להשתלת שיניים.
ניתן לעשות זאת על ידי החדרת 4 שתלים דנטליים בארבע נקודות בלסת במרחקים שווים או לחילופין 6 נקודות, ולהלביש על גביהן מבנה קבוע הכולל את כל השיניים המלאכותיות עד לסך של 12 שיניים על כל אחת מהלסתות, חלף החדרת שתל דנטלי עבור כל שן. מדובר ביתרון נוסף לטובת השתלת השיניים, כחלק מבחינת 5 יתרונות וחסרונות בהשתלת שיניים.

השתלת שיניים בזאלית

השאלה איזה סוגי השתלות קיימים כיום, רלוונטית גם למי ששתל דנטלי רגיל אינו מתאים עבורם. כאשר המטופל סובל ממחסור בעצם הלסת, לא ניתן להבריג ללסתו שתל רגיל. עבור מטופלים אלו, נוצרה שיטת השתלה ייחודית הקרויה השתלת שיניים בזאלית. בשונה מהשתל הרגיל, השתל הבזאלי מוחדר אל הלסת בצורה צידית ומכיל עיגון רחב יותר שיאפשר את יציבותו.

השתלת שיניים זיגומטית

התשובה לשאלה איזה סוגי השתלות קיימים כיום עבור מי שסובל ממחסור בעצם בלסת העליונה, באופן שאינו מאפשר החדרת שתל דנטלי רגיל, היא השתלת שיניים על ידי שימוש בשתלים זיגומטיים. מדובר בשתלים בעלי ברגים ארוכים יותר מהברגים הנפוצים בשתלים דנטליים רגילים, על מנת שניתן יהיה לקבע אותם בעצם הלחי העליונה חלף עיגונה בלסת הסובלת ממחסור בעצם.

יתרונות השתלת שיניים

ישנם 5 יתרונות וחסרונות בהשתלת שיניים אשר רצוי לתת עליהם את הדעת בעת שבוחנים איזה סוגי השתלות קיימים כיום. יתרונות השתלת שיניים, לרבות הליך השתלת שיניים ביום אחד או הליך השתלת שיניים בשיטת ALL-ON 4-6, הינם כדלהלן:

  1. תחליף קבוע ויציב למחסור בשיניים. 
  2. הליך רפואי מהיר המאפשר למטופל להמשיך בשגרת יומו זמן קצר לאחר ההשתלה.
  3. מראה טבעי של הפה והחניכיים.
  4. שמירה על תקינות השיניים הבריאות בפה, בשל היעדר הצורך לעשות בהן שימוש כגשר עבור השן המלאכותית. 
  5. מניעת התכלות עצמות הלסת. 

חסרונות השתלת שיניים

כפי שצוין לעיל, ניתן להצביע על 5 יתרונות וחסרונות בהשתלת שיניים. החסרונות אשר רצוי להיות מודע אליהם הינם כדלהלן:

  1. עלות גבוהה ביחס לשיניים תותבות.
  2. הליך כירורגי המחייב הרדמה ונטילת תרופות אנטיביוטיות למניעת זיהום. 
  3. סיכון, אף אם כזה שאינו גבוה, לזיהום או היווצרות דלקת באזור ההשתלה. 
  4. אפשרות דחיית השתל על ידי העצם. מדובר בתופעה נדירה אך אפשרית. 
  5. פגיעה בסינוסים  כתוצאה מטיפול על ידי מי שאינו מקצועי דיו. 

בחירה נכונה של הרופא המטפל

מטופל נזקק להשתלת שיניים ומתלבט בשאלה איזה סוגי השתלות קיימים כיום, והאם ניתן למצוא מחיר זול להשתלת שיניים, נדרש לבחור ברופא מקצועי בעל ניסיון. השתלה המבוצעת בצורה לא מקצועית, בין אם מדובר בשתל בודד או השתלה בשיטת ALL-ON 4-6, עשויה לגרום לנזקים. בחירת רופא מקצועי תצמצם את הסיכונים שצוינו בעת הדיון ב- 5 יתרונות וחסרונות בהשתלת שיניים.

סיכונים ותופעות לוואי

השאלה איזה סוגי השתלות קיימים כיום, נוגעת בין היתר לשאלת הסיכונים ותופעות הלוואי אותם יש לקחת בחשבון לצד השיקול בדבר מציאת מחיר זול להשתלת שיניים. ייתכנו מקרים נדירים של זיהום באזור החדרת השתל, פגיעה בסינוס, דחיית השתל על ידי רקמות הפה, או פגיעה עצבית. הסיכונים נכונים לכל אחת מהשיטות להשתלת שיניים לרבות שיטת ALL-ON 4-6.

גורמים הפוגמים באפשרות קליטת השתל בצורה מוצלחת

טרם עיסוק בשאלה איזה סוגי השתלות קיימים כיום, רצוי להכיר את הגורמים שעשויים לפגום בקליטת השתל. אחד מהם הוא עישון. פעולת העישון פוגמת בחניכיים ועשויה לפגום ביציבות השתל. גורמים נוספים לפגיעה במבנה החניכיים הם מחלות חניכיים וסוכרת. כשלון בקליטת השתל הוא אחד החסרונות שצוינו בדיון בקיומם של 5 יתרונות וחסרונות בהשתלת שיניים.

עלויות ביצוע השתלת שיניים

ניתן לקבל כיום מחיר זול להשתלת שיניים. עלות השתלת שיניים משתנה בהתאם למספר פרמטרים כגון כמות השתלים הדרושים, השיטה שעל בסיסה מבוצע הליך השתלת השיניים, ביצוע השתלת שיניים ביום אחד, הקצאת שתל לכל שן או השתלה על פי שיטת ALL-ON 4-6. זאת לצד מורכבות הטיפול במקרים של מחסור בעצם באזור הלסת.
ניתן למצוא מחיר זול להשתלת שיניים, אולם חשוב לזכור כי הפרמטר החשוב ביותר הוא רמתו המקצועית של הרופא המטפל. מחיר זול להשתלת שיניים אין פירושו טיפול רע, אולם אין זה הפרמטר החשוב ביותר בעת בחירת רופא מטפל.

תחזוקת השתלים לאחר הטיפול

על מנת למנוע סיבוכים או פגמים במידת יציבות השתל וכתר החרסינה המוברג לתוכו, הן בהליך של השתלת שיניים ביום אחד והן בהליך של השתלה בשיטת ALL-ON 4-6, מומלץ לשמור על היגיינת פה באופן יומיומי, על טיפול תקופתי אצל שיננית ורופא שיניים ועל הימנעות מפעולות שעשויות לפגום בשלמות החניכיים.

השתלת שיניים – החיוך חוזר לפנים

מרפאת שיניים ד"ר אבנרי היא הכתובת להשתלת שיניים מקצועית. מטרת המרפאה היא לאפשר למטופל ליהנות מכל אותן פעולות מהן נהנה אדם ללא מחסור בשיניים. השינוי ניתן לביצוע בקלות ובמהירות, בין אם על ידי השתלת שיניים ביום אחד ובין אם בשימוש בשיטת ALL-ON 4-6.

לפרטים נוספים התקשרו 08-9302044 או השאירו פרטים בטופס >>