לוגו ד"ר אבנרי ליאור רופא שיניים
איטום חריצים בשיניים

איטום חריצים בשיניים

איטום חריצים בשיניים

יש רגעים שהם לא נעימים לנו ההורים, והם כאשר אנו מגלים שהילדים פתאום באים אלינו עם כאבי שיניים ואולי עם החור הראשון בפה שלהם. כמובן, אנחנו נרוץ מהר לרופא שיניים מקצועי כמו מרפאת השיניים של ד"ר אבנרי ואחרי הטיפול בבעיה בשן, אנחנו נשאל את עצמנו איך אנחנו חייבים למנוע מחורים נוספים להגיע. לפיכך בשנים האחרונות מרפאות השיניים המתקדמות ביותר מציעות שני טיפולים עיקריים להגנת השיניים: פלואוריזציה (או הפלרה בעברית) ואיטום חריצים בשיניים, מה שקוראים "איטום שיניים".
יש את המקרה הראשון של ההפלרה, כאשר נמרח על השיניים ג’ל מיוחד שמכיל פלואוריד מרוכז. ובמהלך השטיפה בחומר זה שלוקח לא זמן רב החלק החיצוני (האמייל) של השיניים בפה הופך לנוקשה יותר ועמיד נגד מתקפת חיידקים וחומצה. זהו תהליך לא מסובך לא כואב או מציק אבל אפשר לעשות אותו אך ורק מגיל 6 ומעלה ממומחים ממליצים לשקול את הטיפול הזה בגלל החשיפה לפלואוריד וכמובן על פי הסיכוי לעששת. לכן לא תמיד כדאי או מומלץ להשתמש בשיטה הזאת..
הטיפול השני איטום שיניים שמו עוטפים למעשה את 2 משטחי הלעיסה של השיניים האחוריות (השיניים הטוחנות) בחומר פלסטי מיוחד אשר אוטם את החריצים והחרירים הטבעיים הקיימים בשן ובכך מונע חדירה של שארית מזון וחיידקים לאותם חריצים וחרירים. זהו טיפול יותר חדשני ומתקדם כמובן..
הרפואה ממליצה לבצע את הטיפול הזה רק בשיניים קבועות (אלה שבוקעות מעל גיל 6), אבל אפשרי במקרים ייחודיים לבצע את האטומים בשיניים הטוחנות נשירות, כלומר "שיני חלב". איטום החריצים בשיניים הוא לא תהליך מורכב, ולא דורש הרדמה מקומית וכמובן לא כואב כלל. הציפוי הזה מחזיק לפחות 3 שנים, אם כי לפעמים נושר או זז. אבל גם זה פתיר בפעמים אלו מתקנים את האיטום בטיפול נוסף וללא צורך להחליפו בחדש..
קיים יתרון באיטום חריצים בשיניים, הינו שבמקרים מסוימים בהם השן נפגעה מעששת, ניתן לנקות אותה ולטפל בה בעזרת הציפוי וכך לחסוך את הצורך לעשות לשן סתימה. תהליך שמצריך פגיעה מסוימת נוספת בה.

לפרטים נוספים התקשרו 08-9302044 או השאירו פרטים בטופס >>